fredag 2 mars 2012

Förhoppningsfullt

Idag har det varit en fantastisk vårdag med strålande sol från en klarblå himmel.
Det börjar märkas mycket oro i luften. Här flyger ännu ett streck med gäss över gården. Hoppas det går att se dem, fast det är på långt håll. Man behöver nog klicka upp bilden!

Nu har jag börjat rensa och klippa bort resterna av fjolårsperennerna.  Fast med en begynnande förkylning har jag fått ta det rätt lugnt.

Undrar hur det ska gå för de stackars tibastblommorna, som redan börjat slå ut. Vädret ska ju bli kallare igen med många minusgrader på nätterna.
Men man får väl hoppas att en buske, som bestämmer sig för att starta nästan först av allt i trädgården, har skaffat någon sorts skydd mot plötslig frost.
Det är många växter som står i startgroparna nu. Har tittat över rosbuskarna och det ser hoppfullt ut, att de klarat vintern rätt bra.

Vår stackars krassliga höna rör sig ganska dåligt, men hon går ändå försiktigt omkring. Hon kommer gärna och håller sig i närheten av mig, när jag är ute i trädgården.
Undrar om hon förstått att vi försöker hjälpa henne?

6 kommentarer:

  1. Såklart förstår hönan vem som är hennes räddare i nöden.
    Verkligen hoppfullt att se fågelstrecket. Tack!
    Här har nordanvinden blåst idag, bästa lä i skydd av lilla ladan. där blev det några timmars vila.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder !!Får nog vänta på min tibast 2 månader till..just nu befinner den sig under snön.Stenplattorna vid bron har iallafall tinat fram... Trevlig helg !!

    SvaraRadera
  3. Du är så flitig med bloggandet så jag hinner nästan inte läsa allt
    ;-). Kul att du fixat det så bra!
    Härligt med fågelstrecket. Här följer vi ett par sånsvanars förflyttning mellan olika vattensammlingar och betesplatser.
    Tibasten klarar sig, vi hade blommor förra vändan av mildväder och nu är det knoppar på G igen.
    /evab

    SvaraRadera
  4. Du är så flitig med bloggandet så jag hinner nästan inte läsa allt
    ;-). Kul att du fixat det så bra!
    Härligt med fågelstrecket. Här följer vi ett par sånsvanars förflyttning mellan olika vattensammlingar och betesplatser.
    Tibasten klarar sig, vi hade blommor förra vändan av mildväder och nu är det knoppar på G igen.
    /evab

    SvaraRadera
  5. Så roligt att du skyltade din blogg på Facebook. Underbar gård ni har :)

    SvaraRadera
  6. Härligt med gässen mot den så intensivt blåa himlen! Jag ömmar också för stackars hönan som ni försöker rädda till livet. Hoppas, hoppas.....

    SvaraRadera

Hej!

Det är alltid väldigt roligt att få kommentarer! Vill så gärna att du visar att du besökt min blogg! Tack!

Märit